
Počet dětí: 12
Věk dětí: 4 - 6(7)
Hlavní průvodci: Renča, Denisa, Adam
Docházka: dopolední/celodenní
V této třídě najdete naše "vejminkovské absolventy", ale nejen je. Ve třídě jsou starší školkovské děti i předškoláci. Považujeme za důležité setkávání dětí ve volné hře i v různých aktivitách či projektech napříč věkem, čímž podporujeme přirozenou empatii, pomoc druhému i učení nápodobou.
Dopoledne mají děti společný první blok řízené činnosti, který je rozdělený na dvě části. První z nich je vzdělávací část (komunikativní kruh, cvičení, věcné informace atd.) a v druhé části se věnujeme kreativním činnostem rozvíjejícím jemnou motoriku (tvorbě). Dále zde probíhají pravidelné hodiny angličtiny hrou, která je v určité dny součástí dopoledního programu.
Odpolední čtení trvá přibližně hodinku a poté se děti, které neusnuly, přesunou do přední třídy k volné hře a ostatní zůstávají spinkat. Děti nebudíme, necháváme je dospat dle potřeby.
Odpolední část řízené činnosti je pro děti předškolního věku odlišná od ostatních. V předškolní přípravě děti pracují v homogenních skupinách, abychom jim mohli nabídnout stejnou úroveň vzdělávání. Děti mají kratší odpočinek než mladší děti, během něhož se čte literatura odpovídající věku dětí, a následně se věnujeme předškolní přípravě. V rámci předškolní přípravy děti pracují v malých i větších skupinách dle zaměření jednotlivých programů – grafomotorika, počítání, logopedická cvičení, angličtina, Figurková školička či dramatický kroužek.
Ve školce pracujeme podle týdenních tematických plánů, které odpovídají RVP a ŠVP.
Děti pravidelně navštěvují divadla, výstavy, workshopy. Ve školním roce organizujeme několik sportovních kurzů, které se odvíjejí od ročního období – plavání, bruslení, lezení, lyžování.
Dále je zde také možnost zúčastnit se školky v přírodě, která se každoročně pořádá v květnu/červnu, a lyžařského kurzu, který se koná v průběhu ledna.
Usilujeme o to, aby všechny děti znaly všechny pedagogy (dopolední procházky, aktivity mimo školku, společný pobyt na zahradě atd.). Každý z pedagogů může danému kolektivu nabídnout něco nového, a proto jsme rádi, když se naši průvodci občas prostřídají a navštíví jinou třídu v rámci řízeného i volného programu.